راه‌های آسان برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام

راه‌های آسان برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام

وقتی صحبت از اینستاگرام می‌شود، رفتن به صفحه اکسپلور یک راه مطمئن برای به دست آوردن توجه بیشتر است. از طریق صفحه اکسپلور، می‌توانید دسترسی خود را به حداکثر برسانید و محتوای خود را به کاربران مرتبط و مشتریان بالقوه نشان دهید. این یعنی بازدیدها و نمایش‌های بیشتر و احتمالاً دنبال‌کنندگان بیشتر برای اینستاگرام شما.

چطور می‌توانید برند خود را به بهترین شکل در این فضای ارزشمند قرار دهید و به صفحه اکسپلور اینستاگرام برسید؟ بیایید بفهمیم.

 

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

صفحه اکسپلور اینستاگرام مجموعه‌ای از محتوا است که بر اساس علاقه‌های فردی کاربران تنظیم می‌شود. الگوریتم اینستاگرام محتوا را بر اساس حساب‌ها یا محتوای مشابه که کاربر با آنها تعامل داشته است، انتخاب می‌کند. صفحه اکسپلور شامل عکس‌ها، ویدئوها، ریلز و حتی استوری‌ها می‌شود. اینستاگرام محتوا را به طوری برای هر کاربر تنظیم می‌کند که صفحه اکسپلور هیچ دو کاربری شبیه به هم نباشد.

کاربران اینستاگرام می‌توانند با زدن روی آیکون ذره‌بین در پایین صفحه اپلیکیشن به صفحه اکسپلور دسترسی پیدا کنند.

 

پیدا کردن حساب‌ها و تگ‌های مرتبط با موضوع خاص

از طریق نوار جستجوی بالا، می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی محتوای محبوب، حساب‌ها و تگ‌های مرتبط با موضوع خاصی را پیدا کنید.

همچنین می‌توانید نتایج را بر اساس دسته‌بندی‌های تخصصی‌تر فیلتر کنید. به عنوان مثال، صفحه اکسپلور برای صنایع دستی DIY فیلترهای بیشتری برای محدود کردن جستجو بر اساس مواد یا رسانه‌ها نشان می‌دهد. این ویژگی به کاربران اینستاگرام کمک می‌کند جستجوهای خود را به دقت بیشتری انجام دهند. به عنوان یک صاحب کسب‌وکار، این قابلیت می‌تواند به شما ایده‌هایی درباره نوع محتوایی که مشتریان شما به دنبال آن هستند، بر اساس نتایج جستجوی اینستاگرام ارائه دهد.

 

چرا صفحه اکسپلور اینستاگرام برای برند شما مهم است؟چرا صفحه اکسپلور اینستاگرام برای برند شما مهم است؟

برند شما باید به رسیدن به صفحه اکسپلور اینستاگرام اهمیت بدهد زیرا این امر به معنای دیده شدن بیشتر محتوای شما توسط افراد بیشتری است. با توجه به پیش‌بینی‌ها تا سال 2024 اینستاگرام نزدیک به 1.2 میلیارد کاربر فعال ماهانه خواهد داشت، این افزایش دیده شدن مزایای متعددی خواهد داشت:


افزایش دنبال‌کنندگان:
بیش از 200 میلیون حساب کاربری روزانه از صفحه اکسپلور اینستاگرام بازدید می‌کنند. این رقم معادل 50٪ از کاربران پلتفرم است. و در میان این کاربران، اینستاگرام محتوای شما را به کسانی که احتمالاً به حساب شما علاقه‌مند هستند نشان می‌دهد. این یعنی شما شانس خوبی دارید که برخی از آنها را به دنبال‌کننده‌های جدید تبدیل کنید.

 

افزایش تعامل: اگر کاربران از محتوایی که می‌بینند خوششان بیاید، احتمالاً با آن تعامل خواهند داشت؛ مثلاً با لایک کردن، کامنت گذاشتن یا حتی به اشتراک گذاشتن با دوستان. بنابراین وقتی محتوای شما از طریق صفحه اکسپلور کشف می‌شود، می‌تواند تعامل با برند شما را افزایش دهد.

 

افزایش فروش: وقتی افراد بیشتری محتوای شما را از طریق صفحه اکسپلور کشف می‌کنند، محصولات شما به افراد مناسبی نشان داده می‌شود. علاوه بر این، پست‌های قابل خرید اینستاگرام شما نیز می‌توانند در صفحه اکسپلور نمایش داده شوند. کشف محصولات شما توسط افراد بیشتر می‌تواند به افزایش فروش منجر شود.

 

نحوه کار الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام

اینستاگرام از یک سیستم رتبه‌بندی فید برای شخصی‌سازی فید و صفحه اکسپلور هر کاربر استفاده می‌کند. الگوریتم صفحه اکسپلور بر اساس یادگیری ماشین عمل می‌کند تا سیگنال‌های رتبه‌بندی را جمع‌آوری کرده و تصمیم بگیرد چه محتوایی نمایش داده شود. این سیستم از یک سیستم توصیه غیر متصل استفاده می‌کند که در آن پلتفرم پست‌ها را بر اساس فعالیت هر کاربر در اینستاگرام انتخاب می‌کند.

سپس، الگوریتم اینستاگرام این پست‌ها را بر اساس چندین عامل رتبه‌بندی می‌کند. این عوامل شامل تعامل، تازگی، کیفیت محتوا و ارتباط می‌شوند.

 

اینستاگرام صفحه اکسپلور را بر اساس موارد زیر شخصی‌سازی می‌کند:

پست‌هایی که تازه هستند و تعامل زیادی دارند

انواع محتوایی که شما به طور منظم با آن‌ها تعامل دارید

حساب‌هایی که شما قبلاً دنبال می‌کنید

انواع پست‌هایی که از طرف افرادی که شما دنبال می‌کنید تعامل می‌بینند

به عنوان مثال، فرض کنید شما تعداد زیادی حساب مرتبط با غذا را دنبال می‌کنید و با ریلزهای مربوط به آشپزی تعامل دارید. در این صورت، اینستاگرام محتوای محبوب مرتبط با غذا را برای صفحه اکسپلور شما جمع‌آوری خواهد کرد.

سیستم رتبه‌بندی فعلی بر اساس ارتباط و تعامل است. تا زمانی که محتوا معیارهای لازم را برآورده کند، اینستاگرام به‌طور مساوی از همه نوع حساب‌ها پشتیبانی می‌کند. این خبر خوبی است اگر شما یک حساب کسب‌وکار اینستاگرامی دارید. این بدان معنی است که شما به اندازه یک تأثیرگذار یا یک حساب شخصی شانس خوبی برای قرار گرفتن در صفحه اکسپلور دارید.

 

۵ نکته برای رسیدن به صفحه اکسپلور اینستاگرام۵ نکته برای رسیدن به صفحه اکسپلور اینستاگرام

با میلیون‌ها پست که هر روز ایجاد می‌شوند، دیده شدن در اینستاگرام بسیار رقابتی است. این مسئله همچنین دیده شدن پست‌های شما در صفحه اکسپلور را چالش‌برانگیز می‌سازد. از بهترین روش‌های زیر برای بهبود شانس خود استفاده کنید:

 

1. محتوای جذاب به اشتراک بگذارید
تعامل یکی از مهم‌ترین سیگنال‌های رتبه‌بندی است که الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام به دنبال آن است. ایجاد محتوای جذاب آسان‌تر از انجام دادن آن است. نگاهی به محتوای موجود و مخاطبان هدف خود بیندازید. چه نوع محتوایی در اینستاگرام با بیشترین تعامل مواجه می‌شود؟ یک ارزیابی سریع از اینستاگرام می‌تواند به شما در این کشفیات کمک کند.

 

در حالت ایده‌آل، محتوای شما باید دو ویژگی اصلی داشته باشد: باید مفید باشد و باید چشم‌گیر باشد. آیا محتوای شما ارزش افزوده دارد؟ آیا به دنبال‌کنندگان شما در دستیابی به چیزی یا حل یک مشکل کمک می‌کند؟ یا شاید آن‌ها را مطلع و آموزش می‌دهد. حتی می‌توانید محتوایی برای سرگرم کردن آن‌ها ایجاد کنید اگر با شخصیت برند شما همخوانی دارد.

 

2. از پست‌های دیگر در صفحه اکسپلور الهام بگیرید
اگر مطمئن نیستید که چگونه محتوای جذاب ایجاد کنید، به نوع محتوایی که معمولاً به صفحه اکسپلور می‌رسد نگاه کنید. این می‌تواند الهام‌بخش شما برای ایجاد نوع محتوایی باشد که مخاطبان هدف شما با آن تعامل دارند. این به شما نشان می‌دهد که چه رویکردی برای سایر حساب‌های مرتبط با صنعت شما کار می‌کند تا بتوانید الهام بگیرید و استراتژی محتوای خود را شکل دهید.

 

شاید مردم از ویدئوهای کوتاه آموزشی لذت می‌برند. یا شاید کاروسل‌های اینفوگرافیک سطح بالایی از تعامل را ببینند.نکات برنده را یادداشت کنید و راهی برای استفاده از آن‌ها در استراتژی محتوای اینستاگرام خود پیدا کنید.

 

3. زمان‌بندی خود را برای تعامل بهینه کامل کنید
زمان‌بندی یک عامل مهم برای کسب تعامل در شبکه‌های اجتماعی است. با هزاران محتوای جدید که هر دقیقه به وجود می‌آید، پست شما اگر فوراً تعامل نبیند ممکن است در فید گم شود. کلید حل این مشکل، ارسال پست در زمانی است که دنبال‌کنندگان شما بیشترین احتمال را دارند که آن را ببینند.

 

بهترین زمان ارسال پست می‌تواند بر اساس مکان، صنعت و مخاطبان متفاوت باشد. بنابراین، نگاهی به رفتار دنبال‌کنندگان خود بیندازید تا بفهمید که چه زمانی باید محتوای خود را منتشر کنید. پلتفرمی مانند Sprout Social می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین زمان‌های ارسال پست را پیدا کنید. با ویژگی Optimal Send Times، Sprout از داده‌های تعامل پروفایل‌های شما برای شناسایی بهترین زمان‌ها برای ارسال پست استفاده می‌کند تا بیشترین تعامل مخاطبان را داشته باشد.

 

۴. محتوا را با فرمت‌های جدید تازه نگه دارید
وقتی اینستاگرام فرمت‌های جدید محتوایی را معرفی می‌کند، تمایل دارد این فرمت‌ها را به صورت برجسته نمایش دهد تا کاربران با آنها تعامل بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، دقت کنید که ریلز (Reels) یک تب اختصاصی در اپلیکیشن اینستاگرام دارد. این به این دلیل است که اینستاگرام می‌خواهد این ویژگی موفق شود.

 

ایجاد ریلز شانس شما را برای جذب تعامل و دسترسی ارگانیک افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند فید شما را متنوع‌تر کند و به شما کمک کند تا مخاطبان خود را علاقه‌مند و درگیر نگه دارید. علاوه بر ریلز، مطمئن شوید که با سایر فرمت‌های محتوایی نیز آزمایش کنید. این می‌تواند شامل استوری‌ها، کاروسل‌ها و پست‌های قابل خرید باشد. به طور ایده‌آل، به محتوای فرمت‌های ترند کنونی نگاهی بیندازید و از آن‌ها برای استراتژی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، حساب اینستاگرام Sprout به طور منظم فرمت‌ها را تغییر می‌دهد تا ویدئوها، اینفوگرافیک‌های کاروسل، عکس‌های برجسته کارکنان و ریلز را در فید خود متنوع نگه دارد.

 

۵. در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری در تبلیغات پول
رسیدن به مخاطبان از طریق پست‌های ارگانیک می‌تواند سخت باشد، بنابراین اگر بتوانید تلاش‌های خود را با برخی تبلیغات پولی تقویت کنید، مفید خواهد بود. اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا تبلیغات در صفحه اکسپلور اجرا کنید، که محتوای شما را به طور برجسته به کاربرانی که در حال مرور صفحه اکسپلور هستند نمایش دهد.

 

به خاطر داشته باشید که این تبلیغات تضمینی برای نمایش محتوای شما در صفحه اصلی اکسپلور نیستند. اما آن‌ها زمانی ظاهر می‌شوند که کاربر روی یکی از پست‌های صفحه اکسپلور خود کلیک کرده و به پایین اسکرول کند. این همچنان به طور قابل توجهی دید محتوای شما را بهبود می‌بخشد. و به شما اجازه می‌دهد تا به کاربران مرتبط برسید، حتی اگر به صورت ارگانیک به صفحه اکسپلور آن‌ها نرسیده باشید.

 

سخن پایانی

استفاده از صفحه اکسپلور به شما این امکان را می‌دهد که به میلیون‌ها کاربر جدید و مرتبط دسترسی پیدا کنید. خبر خوب این است که راهیابی به صفحه اکسپلور اینستاگرام نیازی به پیچیدگی‌های زیادی ندارد. استفاده از ترکیب مناسبی از محتوای با کیفیت، زمان‌بندی مناسب و فرمت‌های محتوای تازه می‌تواند شما را در این رقابت جلو بیندازد. اما برای بهبود رویکرد خود، باید درک بهتری از آنچه مخاطبانتان از شما می‌خواهند، داشته باشید.

 

افزایش بازدید ریلز اینستاگرام 

 آموزش ساختن ویدیو ریلز سه تایی ترند در اینستاگرام ریلز 

چگونه ریلزهای جذاب بسازیم که بازدید بیشتری داشته باشد 

ایده ها جذاب برای ایجاد پیج اینستاگرام 

 

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *