پنج واقعیت درمورد الگوریتم اینستاگرام

پنج واقعیت درمورد الگوریتم اینستاگرام

پنج واقعیت درمورد الگوریتم اینستاگرام

معمولا سوالات متداولی در مورد الگوریتم اینستاگرام وجود دارد که کاربران پاسخ واضح و روشنی برای آن نمیابند. به همین دلیل سعی داریم تا در این مقاله به برخی از این سوالات پاسخ دهیم  و با معرفی یک ابزار قدرتمند به شما کمک کنیم تا بتوانید پیج اینستاگرام خود و رقبای خود را تحلیل کنید و با این کار ضعف های پیج خود را برطرف کنید تا رشد مخاطبان بیشتری داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید:



واقعیت شماره 1:  انواع اکانت ها، چه شخصی، بیزینسی یا کریِتور، دارای اهمیت یکسان هستند.

آیا می خواهید یک اکانت بیزینسی ایجاد کنید، اما نگران آن هستید که شاید بر تعامل شما تأثیر بگذارد؟

اینطور نیست! طبق تأیید اینستاگرام ، در الگوریتم جدید اینستاگرام، انواع اکانت ها یکسان هستند. و تفاوتی بین آنها برای اینستاگرام وجود ندارد و این عملا خبر بسیار خوبی  است. چون میتوانید با اکانت های معمولی نیز به اندازه اکانت های بیزنسی در اینستاگرام دیده شوید.

آیا نوع اکانت بر رنکینگ تاثیر میگذارد؟ 

خیر، همه پست ها، چه در اکانت بیزینس چه اکانت های تایید شده (دارای تیک آبی) در فید (نمایش پست برای فالوورها) دارای رنکینگ یکسان هستند. آنچه مهم است تعامل با محتوای تولید شده است؛ در این صورت است که به احتمال زیاد در صدر فیدها قرار می گیرید.

در واقع، همه چیز به شما بستگی دارد. اگر کاربران مرتباً محتوای پیج شما را دنبال کنند، این احتمال وجود دارد که شما در فید اینستاگرام آنها حضور داشته باشید.

پس تنها نیاز است که بر روی تولید محتوی با کیفیت تمرکز کنید و به صورت منظم پست های خود را در اختیار فالوورها قرار دهید.


واقعیت شماره 2: تاثیر طول کامنت بر تعامل

یکی از قدیمی ترین افسانه ها درمورد الگوریتم این است که  اینستاگرام کامنت هایی با طول کمتر از 3 واژه را حساب نمی کند:

"من شنیدم اینستاگرام کمتر از یک ، دو یا سه واژه را کامنت در نظر نمیگیره؟"

این فکر درست نیست و در واقع، همه نظرات در نظر گرفته می شوند، حتی اگر فقط یک یا دو ایموجی باشند.

نظرات و کامنت ها یک شاخص جذابیت مهم برای الگوریتم اینستاگرام به شمار میروند، پس، با توجه به این موضوع، بهتر است به طور منظم به کامنت ها پاسخ بدهید.

این کار نه تنها باعث حفظ تعامل در پست های شما میشود، بلکه نشان دهنده اهمیت مخاطب برای شما میباشد. به علاوه، این کار برای ارتقاء تعاملات آتی عالی است.

با توجه به اهمیت کامنت ها در تعداد نمایش پست شما در اینستاگرام بهتر است با استفاده از ابزاری که wefollow.ir در اختیار شما قرار میدهد به آنالیز پیج خود و رقبا بپردازید و به راحتی بررسی کنید که کدام پست های شما دارای کامنت های بیشتری بوده اند و چه شرایطی داشته اند که تعداد کامنت بیشتری نسبت به سایر پست ها دریافت کرده اند تا بتوانید همان شرایط را برای پست های دیگرتان هم مهیا نمایید.




واقعیت شماره 3: تعداد لایک و کامنت در یک یا نیم ساعت اول هیچ تاثیری بر رنک پست شما ندارد.

"من شنیدم الگوریتم، پست هایی که 30 دقیقه اول بعد از ارسال لایک و کامنت زیادی میگیرن، رنک بالا بهشون میده؟"  

طی سالهای اخیر، این شایعه ای بیش نبود، اما سرانجام، اینستاگرام به آن پایان داد. درست است، الگوریتم پست ها را صرفا به این دلیل که در 30 دقیقه اول توجهات بیشتری را جلب میکنند، اولویت‌بندی نمی کند.

الگوریتم همچنان محتوای شما را در اختیار کاربرانی قرار می دهد که مرتباً محتوای شما را دنبال میکنند، این بدان معناست که حتی پس از 30 دقیقه اول ، پست شما همچنان می تواند مورد توجه قرار گیرد.

باید در نظر داشت که "بهترین زمان پست گذاری" را رعایت کنید، مثلا پیک استفاده کاربران از اینستاگرام، که برای هر پیج می تواند متفاوت باشد.

ارسال پست های اینستاگرامی در زمان های بهینه‌شده - نه زمانی که مخاطبان شما و کاربران، خواب‌آلود یا درگیر و مشغول انجام کارهای دیگر هستند - روش خوبی برای جلب توجه مخاطبانی است که بیشتر تمایل به اظهار نظر و ارسال کامنت دارند و همچنین به محتوای شما علاقه‌مند هستند. 

تشخیص اینکه دقیقاً چه زمانی مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارند، شاید کار دشواری باشد و اغلب مختص مشخصات جمعیتی، موقعیت مکانی و حوزه تخصصی یک برند است.







واقعیت شماره 4: عکس ها و ویدئوها دارای اهمیت یکسان هستند. 

اینستاگرام در پرسش و پاسخ اخیر خود، با تأیید این مسئله که الگوریتم نسبت به محتوای عکس و فیلم کاملا بی‌طرف است، به شایعات فراگیر پایان داد.

-"آیا نمایش پست ها، ویدئوها را نسبت به عکسها در اولویت قرار میده؟"

-خیر، الگوریتم، عکس و ویدئو را یکسان رنکبندی میکند. فید شما برای شما شخصی سازی میشود، پس، کاملا به نحوه استفاده شما از اینستاگرام بستگی دارد؛ اگر مدام در حال تماشای ویدئو باشید، این موضوع در فید شما ثبت و منعکس میشود. با این تصور که ارسال پست در قالب فیلم و ویدئو از امتیاز و رتبه بیشتری در فید برخوردار است، به طور منظم وقت بیشتری را صرف این کار میکنید.

هر چند الگوریتم بین عکس و ویدئو تفاوتی قائل نیست، اما باید در نظر داشت که کاربران طبیعتا به محتوای ویدوئی علاقه بیشتری نشان می دهند. به علاوه، نسبت مشاهده ویدئو در اکسپلور اینستاگرام 4 برابر عکس است که این امر به عنوان یک شاخص تعامل با جذب مخاطب بیشتر، خود یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

نکته: ویژگی ها و قابلیت های جدید اینستاگرام مانند Reels، (که به مرور برای تمام اکانت های اعمال میشود) کمک بسیار فراوانی به تعامل شما با مخاطب می کند. افزودن استیکر، موزیک و افکت به ویدئوها در ریلز میتواند به جذاب تر شدن محتوای شما کمک کند.

در این مورد هم تحلیل های اینستاگرامی سایت wefollow.ir به کمک شما می آیند و با اطلاعات دقیقی که در مورد لایک و کامنتهای پست های اینستاگرامی شما و رقبایتان در اختیار می گذارند این اجازه را میدهند که درک بهتری از زمان و نوع پست و حتی مخاطبان  خود پیدا کنید و با توجه به این تحلیل ها پست خود را با محتوی قوی و در زمان درست منتشر نمایید تا بیشترین بازخورد را از فالوورهای خود دریافت کنید.




واقعیت شماره 5: تعاملات فیک (جعلی – fake ) در نظر گرفته نمی شوند.

به لطف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ( ماشین لرنینگ - machine learning  (اینستاگرام، تعاملات فیک (مانند استفاده از ربات ها یا نظرات فیک) همیشه شناسایی و رنک‌بندی می شوند.  اینستاگرام در پرسش و پاسخ استوری های اخیر خود، بهترین راه برای ایجاد تعاملی پایدار، واقعی و شفاف در این پلتفرم را به اشتراک گذاشته است.

حتی اگر کمی هم تمایل به تعاملات فیک داشته باشید، الگوریتم متوجه آن خواهد شد. اگر واقعا قصد ارتقا رنک خود در سال 2021 را دارید، مهمترین چیز این است که به طور مداوم و منظم با ارسال پست با مخاطبان خود در ارتباط و تعامل باشید.

بهترین راه برای انجام این کار چیست؟ آماده سازی تقویم محتوایی ایجاد یک تعامل واقعی با مخاطبان خود، قدرتمندترین راه برای "هک" الگوریتم است. با توجه به اهمیت وجود فالوور های واقعی و تفکیک آنها از فالوور های فیک این مژده را میدهیم که همچنان میتوانید با استفاده از تحلیل های اینستاگرامی که wefollow.ir در اختیار شما قرار میدهد درصد فالوور های  فیک خود و رقبای خود را بررسی کنید.



برچسب ها: تحلیل پیج اینستاگرام - الگوریتم اینستاگرام - دانلود هایلایت - دانلود استوری - آنالیز پیج اینستاگرام

ارتباط با پشتیبان