علائم هک شدن اکانت اینستاگرام

اگر می‌خواهید بفهمید آیا اکانت اینستاگرام شما هک شده است یا خیر، باید به نشانه‌ها و علائمی که وجود دارند، توجه کنید. یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها، دریافت ایمیلی از اینستاگرام با محتوای تغییر ایمیل ثبت‌شده در حساب کاربری شماست.باید به خاطر داشته باشید که هک شدن تنها یکی از خطراتی است که ممکن است اکانت اینستاگرام شما را تهدید کند. تهدیدات دیگری مانند غیرفعال شدن یا مسدود شدن اکانت نیز ممکن است برای شما پیش بیاید.

 

در دنیای دیجیتال امروز، بسیاری از کاربران به دلایل مختلف به دنبال ایمن کردن اکانت اینستاگرام خود هستند. اما برخی از کاربران این مسئله را نادیده می‌گیرند و امنیت حساب خود را به خطر می‌اندازند. توجه به این مسئله بسیار ضروری است. در این مقاله از ویفالو، چندین روش برای محافظت از حساب اینستاگرام شما توضیح داده شده است. همچنین، نشانه‌های هک شدن حساب کاربری و نحوه تشخیص آن توضیح داده شده‌اند.

 

امنیت در شبکه‌های اجتماعی

 

علائم هک شدن اکانت اینستاگرام

همیشه باید به علائم مشکوکی که در حساب کاربری خود مشاهده می‌کنید، توجه کنید. اگر به این نشانه‌ها دقت کنید، می‌توانید از هک شدن اکانت خود جلوگیری کنید. افرادی که حساب‌هایشان هک شده است، معمولاً این علائم را مشاهده کرده‌اند:

 

دریافت ایمیلی از اینستاگرام با محتوای تغییر ایمیل، رمز عبور یا شماره تلفن ثبت‌شده در حساب کاربری.

 

ناتوانی در دسترسی به حساب اینستاگرام خود با وجود وارد کردن صحیح نام کاربری و رمز عبور.

 

مشاهده نظراتی در زیر پست‌های دیگران که خودتان ننوشته‌اید.

 

مشاهده حساب‌هایی در لیست دنبال‌کنندگان که آن‌ها را دنبال نکرده‌اید.

 

دیدن پیام‌هایی در دایرکت اینستاگرام که شما آن‌ها را ارسال نکرده‌اید.

 

به اشتراک‌گذاری پست‌ها و استوری‌هایی در صفحه خود که به شما مربوط نیستند.

 

چگونه افرادی که اکانت اینستاگرام ما را هک کرده‌اند را پیدا کنیم؟

هیچ راه مستقیمی برای فهمیدن اینکه چه کسی اکانت اینستاگرام شما را هک کرده وجود ندارد. اما با بررسی چند نکته می‌توانید به برخی اطلاعات در مورد هکر دست یابید:

 

بررسی ورودهای فعال به سیستم به شما امکان می‌دهد تا مکان دستگاه‌ها را پیدا کنید و به این ترتیب به هکر نزدیک‌تر شوید.

 

اطلاعات شخصی حساب کاربری خود را بررسی کنید و شماره تلفن و آدرس ایمیل هکر را تأیید کنید. اگر هکر اطلاعات نمایه شما، از جمله ایمیل و شماره تلفن، را تغییر داده باشد، می‌توانید از طریق بخش اطلاعات شخصی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

 

دریافت ایمیل برای بازنشانی رمز عبور که شما درخواست نکرده‌اید

اگر ایمیلی دریافت کرده‌اید که درخواست بازنشانی رمز عبور دارد، در حالی که شما چنین درخواستی نداده‌اید، این بدان معنی است که شخص دیگری سعی داشته به حساب شما دسترسی پیدا کند. همچنین ممکن است حساب ایمیل شما هک شده باشد و از آن برای دسترسی به سایر حساب‌های شما استفاده شود. این ایمیل‌ها را نادیده نگیرید و مطمئن شوید که رمز عبور حساب اینستاگرام شما همیشه به‌روز و امن است. برای افزایش امنیت، می‌توانید احراز هویت دو مرحله‌ای را از طریق برنامه‌ای مانند Google Authenticator برای حساب ایمیل خود فعال کنید.

 

تغییر ایمیل حساب شما

اگر اینستاگرام ایمیلی ارسال کرده که نشان‌دهنده تغییر ایمیل شماست، به این معنی است که حساب شما هک شده است. در این شرایط، هکر قبلاً به حساب شما دسترسی پیدا کرده و سعی دارد مانع تغییر رمز عبور توسط شما شود. بنابراین، باید درخواست تغییر ایمیل مرتبط با حساب اینستاگرام خود را رد کنید.

 

نکته: گاهی اوقات این پیام‌ها از منابع جعلی ارسال می‌شود و نوعی فیشینگ به‌حساب می‌آید. توجه داشته باشید که تمامی ایمیل‌های رسمی اینستاگرام باید از آدرس security@mail.instagram.com ارسال شوند. هر ایمیلی که از آدرس دیگری ارسال شود، احتمالاً کلاهبرداری است.

 

اینستاگرام به شما هشدار تلاش ورود مشکوک  می‌دهدعلائم هک شدن اکانت اینستاگرام

این هشدار به این معناست که کسی سعی کرده از مکان دیگری وارد حساب شما شود و این عمل توسط اینستاگرام به‌عنوان یک تلاش مشکوک تلقی می‌شود. برای اطمینان از اینکه شخص دیگری قصد ورود به حساب شما را دارد یا خیر، مراحل زیر را انجام دهید:

 

1. وارد برنامه اینستاگرام شده و به بخش پروفایل رفته و وارد قسمت تنظیمات (Settings) شوید.

 

2. گزینه امنیت (Security) و سپس فعالیت ورود (Login Activity) را انتخاب کنید.

 

3. در قسمت فعالیت ورود، چندین ورود اخیر از مکان‌های مختلف نمایش داده می‌شود. اگر چیزی مشکوک مشاهده کردید، گزینه «این من نبودم» (This Wasn’t Me) را انتخاب کنید تا اینستاگرام حساب شما را از آن دستگاه مشکوک خارج کند.

 

دوستان و فالوورهای شما پیام‌های عجیبی از طرف شما دریافت می‌کنند

یکی از دلایلی که کلاهبرداران و هکرها نمی‌خواهند شما متوجه هک شدن حساب خود شوید، این است که قصد دارند از دوستان یا فالوورهای شما کلاهبرداری کنند. هکرهای اینستاگرام معمولاً از طرف شما پیام‌هایی به دوستانتان ارسال می‌کنند تا اطلاعات ورود آن‌ها را سرقت کرده یا سوءاستفاده‌های دیگری انجام دهند. بنابراین، اگر دوستانتان به شما در این باره اطلاع دادند، فوراً فعالیت حساب خود را بررسی کنید.

 

سخن پایانی

در پایان، امنیت حساب‌های کاربری در فضای مجازی امری ضروری و غیرقابل‌چشم‌پوشی است. با رعایت نکات امنیتی و آگاهی از علائم و نشانه‌های هک شدن، می‌توانید از دسترسی غیرمجاز به حساب اینستاگرام خود جلوگیری کنید. هرگونه فعالیت مشکوک را جدی بگیرید و اقداماتی که برای بازیابی و محافظت از حساب‌هایتان لازم است را به‌موقع انجام دهید. با افزایش اطلاعات و بهره‌گیری از روش‌های معرفی‌شده، امنیت حساب کاربری خود را بهبود بخشیده و از تهدیدات احتمالی جلوگیری کنید.

 

مقابله با تبلیغات بی‌ربط در اینستاگرام ؛ راهکارهای موثر

نحوه مشاهده هیستوری اینتراکشن اینستاگرام ( تاریخچه تعاملات)

آموزش جامع پاک کردن اکسپلور اینستاگرام

ویژگی هندزفری در اینستاگرام؛ گذاشتن استوری بدون نگه داشتن دکمه ضبط

نحوه حذف فالوورهای روح از اینستاگرام در سال 2024

روش های چک کردن مخفیانه فعالیت‌های اینستاگرام

 

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *