خواندن پیام‌های واتساپ بدون اطلاع فرستنده

خواندن پیام‌های واتساپ بدون اطلاع فرستنده

در دنیای ارتباطات امروزی، احترام به حریم خصوصی یکی از مسائل مهمی است که بسیاری از کاربران پیام‌رسان‌ها به آن توجه دارند. اما گاهی اوقات ممکن است که کاربران نیاز داشته باشند پیام‌های واتساپ را بخوانند بدون اینکه فرستنده اطلاع داشته باشد. این می‌تواند در مواردی مانند مطالعه پیام‌های مهم در حالتی که نمی‌خواهند برای فرد مقابل قابل رویت باشند، یا مسائل امنیتی و حریم خصوصی مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله، به بررسی روش‌ها و تکنیک‌هایی برای خواندن پیام‌های واتساپ بدون اطلاع فرستنده می‌پردازیم.

 

خواندن پیام‌های واتساپ بدون اطلاع فرستنده

اتاق چت خصوصی با فضای چت گروهی تفاوت دارد زیرا شما کنترل بیشتری بر اتفاقات دارید. خواندن پیام‌های واتساپ بدون اطلاع فرستنده یکی از این تفاوت‌هاست. در این مقاله، به سوال قدیمی اینکه آیا می‌توان پیام‌های واتساپ را بدون اطلاع فرستنده خواند، پاسخ خواهیم داد.

 

 آیا می‌توانم پیام‌های واتساپ را بدون اطلاع فرستنده بخوانم؟

بله، شما می‌توانید پیام را بدون اطلاع فرستنده بخوانید. فرستنده از طریق رسید خواندن می‌فهمد که شما پیام را خوانده‌اید. رسیدهای خواندن سه دسته علامت دارند که نشان می‌دهند پیام ارسال، مشاهده و خوانده شده است. تیک خاکستری به این معنی است که پیام با موفقیت ارسال شده است.

دومین حالت این است که وقتی تیک‌ها دو عدد خاکستری شوند، پیام به گوشی گیرنده تحویل داده شده است. نهایتاً، وقتی تیک‌ها دو عدد آبی شوند، گیرنده پیام را خوانده است. وقتی فرستنده تیک‌های دو آبی را می‌بیند، می‌داند که شما پیام او را خوانده‌اید. شما می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید و فرستنده فقط می‌داند که پیام ارسال شده است.

وقتی رسید خواندن را غیرفعال می‌کنید، فرستنده نمی‌تواند بگوید که شما پیام را خوانده‌اید. اما در چت‌های گروهی، این استثنا وجود دارد. تا زمانی که تمام اعضای گروه پیام را نخوانند، تیک‌های دو آبی ظاهر نمی‌شوند.

همچنین، فرستنده می‌تواند با کلیک بر روی آیکون “i” در گوشه بالای صفحه، اطلاعاتی درباره افرادی که پیام را دریافت کرده‌اند (Delivered to) و خوانده‌اند (Read by) ببیند. در اینجا، تماس‌هایی که پیام را دریافت کرده‌اند و خوانده‌اند، فهرست می‌شوند.

 

روش‌های عملی برای خواندن پیام‌های واتساپ بدون اطلاع فرستنده

روش ۱: غیرفعال کردن رسید خواندن در واتساپ

1. در واتساپ خود، روی سه نقطه عمودی کلیک کنید تا منوی برنامه باز شود.
2. از لیست منو، تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
3. در تنظیمات برنامه، روی حساب کاربری (Account) کلیک کنید.
4. روی حریم خصوصی (Privacy) کلیک کنید.
5. در صفحه حریم خصوصی، گزینه رسید خواندن (Reading receipts) را پیدا کرده و آن را خاموش کنید.

 

روش ۲: خواندن پیام واتساپ بدون باز کردن

می‌توانید پیام‌ها را بدون باز کردن آنها به روش‌های مختلف پیش‌نمایش کنید.

1. از طریق پیش‌نمایش کوتاه واتساپ:
– اگر از اپلیکیشن موبایل واتساپ استفاده می‌کنید، می‌توانید پیام‌های واتساپ را از طریق پیش‌نمایش کوتاه در صفحه چت بخوانید.
– واتساپ وب نیز به شما اجازه می‌دهد تا هنگام قرار دادن موس روی پیش‌نمایش کوتاه نمایش داده شده در صفحه چت، پیام‌های خود را بخوانید.
– توجه: این روش‌ها فقط آخرین پیامی که دریافت کرده‌اید را نشان می‌دهند، بنابراین اگر فرستنده به ارسال پیام ادامه دهد، فقط آخرین پیام را خواهید دید (مگر اینکه به صورت همزمان پیام‌ها را دنبال کنید).

 

2. از طریق اعلان پاپ‌آپ واتساپ:
– اعلان پاپ‌آپ واتساپ می‌تواند پیام‌های دریافتی را روی صفحه گوشی شما نمایش دهد. پس از فعال‌سازی این ویژگی، پیام‌های دریافتی به صورت تک‌تک روی صفحه گوشی شما نمایش داده می‌شوند. اما اگر از گوشی استفاده نمی‌کنید، پیام‌های تحویل داده شده فقط در نوار اعلان گوشی شما نمایش داده می‌شوند.
– روی گزینه بیشتر (More Option) کلیک کنید و اعلان‌ها (Notifications) را انتخاب کنید.
– روی اعلان پاپ‌آپ (Popup notification) کلیک کنید و گزینه همیشه نمایش پاپ‌آپ (Always show popup) را انتخاب کنید.

 

3. از طریق نوار اعلان گوشی:
– می‌توانید پیام واتساپ را بدون باز کردن آن در نوار اعلان گوشی خود بخوانید. همچنین، اگر دستگاه شما تاریخچه اعلان‌ها را دارد، می‌توانید از آن برای خواندن پیام‌های واتساپ که هنوز بررسی نشده‌اند استفاده کنید.

 

روش ۳: خواندن پیام‌های واتساپ از طریق برنامه مانیتورینگ

AirDroid Parental Control & WhatsApp Monitor به شما امکان می‌دهد پیام‌های واتساپ را از گوشی دیگری بخوانید. شما می‌توانید به صورت از راه دور پیام‌ها را بخوانید و فرستنده متوجه نخواهد شد.

– این اپلیکیشن به‌طور خاص برای والدین طراحی شده تا فعالیت‌های فرزندانشان را در گوشی‌هایشان نظارت کنند. با این حال، این اپلیکیشن ویژگی‌های پیشرفته‌ای دارد که به شما اجازه می‌دهد چت‌های واتساپ را از گوشی دیگری ببینید.

– پیام‌های واتساپ را از گوشی دیگری بدون اطلاع فرستنده بخوانید.

– دستگاه اندروید فرزندتان را به گوشی خود منتقل کنید تا بتوانید فعالیت‌های آنلاین آن‌ها را به صورت لحظه‌ای نظارت کنید.

– برنامه‌ای برای زمان دسترسی فرزندان به واتساپ تنظیم کنید.

– مکان فعلی فرزندانتان را پیدا کنید و محیط اطراف آن‌ها را نظارت کنید.

– هنگامی که فرزندتان وارد یا خارج از مناطق تعیین شده می‌شود، اعلان‌ها دریافت کنید.

 

روش ۴: از طریق اپلیکیشن پنهان کننده تیک آبی و آخرین بازدید

می‌توانید از یک اپلیکیشن شخص ثالث برای پنهان کردن تیک آبی واتساپ استفاده کنید. اپلیکیشن پنهان کننده تیک آبی خواندن پیام‌های واتساپ، صوتی، عکس‌ها، ویدئوها و وضعیت‌های واتساپ را ساده و مخفی می‌کند.

مزایا:
– این اپلیکیشن رایگان است.
– بدون اجازه شما به داده‌هایتان دسترسی ندارد.

معایب:
– برخی کاربران شکایت دارند که اپلیکیشن به درستی کار نمی‌کند و در چت‌های گروهی مشکل دارد.

 

روش دیگر برای خواندن پیام‌های واتساپ بدون نمایش خوانده شدن

سه روش دیگر وجود دارد که برخی افراد تصور می‌کنند می‌توانند از آن‌ها برای خواندن پیام‌ها بدون اطلاع فرستنده استفاده کنند، اما در بیشتر مواقع کار نمی‌کنند. اگر همچنان می‌خواهید آن‌ها را امتحان کنید، در اینجا آورده شده‌اند:

 

روش ۱: خواندن پیام‌های واتساپ در حالت هواپیما
آیا حالت هواپیما می‌تواند به شما اجازه دهد پیام‌های واتساپ را بدون اطلاع فرستنده بخوانید؟ پاسخ هم بله و هم خیر است.

وقتی گوشی خود را در حالت هواپیما قرار می‌دهید، می‌توانید پیام‌هایی را که در واتساپ دریافت شده‌اند، بخوانید. اما، بعد از فعال کردن حالت هواپیما نمی‌توانید پیام‌های جدید را بخوانید زیرا گوشی شما در این زمان اتصال به اینترنت ندارد.همچنین، اگر پیام‌ها قبل از قرار دادن دستگاه در حالت هواپیما به گوشی شما ارسال شده باشند، فرستنده همچنان خواهد فهمید که شما پیام‌ها را دریافت کرده‌اید، فقط هنوز آن‌ها را چک نکرده‌اید.

 

دلیل این است که واتساپ برنامه‌ای است که بر اساس الگوریتم یا برنامه‌ای کار می‌کند. تا زمانی که دستگاه شما به شبکه متصل است، پیام‌های ارسال شده به شما توسط فرستنده به صورت دو تیک خاکستری نمایش داده می‌شوند، به این معنی که پیام توسط گوشی شما دریافت شده است، حتی اگر چت را باز نکنید.

روش ۲: علامت‌گذاری پیام‌های واتساپ به عنوان خوانده نشده بعد از خواندن
جیمیل به کاربران اجازه می‌دهد تا ایمیل‌های خود را حتی بعد از باز کردن، به عنوان خوانده نشده علامت‌گذاری کنند. اما در واتساپ این امکان وجود ندارد. وقتی پیامی خوانده شد، نمی‌توانید این عمل را لغو کنید و فرستنده خواهد دانست که شما پیام را خوانده‌اید.

 

روش ۳: حذف پیام واتساپ بعد از خواندن
حذف پیام بعد از خواندن آن، برنامه را از اطلاع دادن به فرستنده که شما پیام را خوانده‌اید، جلوگیری نمی‌کند.

 

نکات اضافی: چگونه پیام‌های SMS یا MMS را بدون اطلاع فرستنده در اندروید و آیفون بخوانیم

می‌توانیم بفهمیم که آیا کسی پیام‌های SMS یا MMS ما را در گوشی خود خوانده است یا خیر، وقتی از Apple iMessage یا Messages by Google استفاده می‌کنیم. این به این دلیل است که هر دو iMessage و Google Messages نیز ویژگی “رسید خواندن” دارند. همچنین، همانند واتساپ، این دو برنامه پیام‌رسانی به کاربران اجازه می‌دهند تا این ویژگی را خاموش کنند تا مخاطبان نتوانند بفهمند که پیام‌های آن‌ها را خوانده‌اید. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است:

 

غیرفعال کردن رسید خواندن در iMessage

1. در آیفون خود، تنظیمات (Settings) را باز کنید.
2. به پایین بروید تا به پیام (Message) برسید.
3. دکمه ارسال رسید خواندن (Send Read Receipts) را خاموش کنید.

 

غیرفعال کردن رسید خواندن در Messages by Google

1. برنامه Messages by Google را باز کنید.
2. روی پروفایل خود کلیک کنید و تنظیمات پیام (Message settings) را انتخاب کنید.
3. روی ویژگی‌های چت (Chat features) کلیک کنید و دکمه فعال‌سازی چت (Enable chat) را خاموش کنید.

 

سخن پایانی

واتساپ به دلیل ویژگی‌های چت و تماس سریع مورد توجه اکثر مردم قرار گرفته است. به دلایلی، گیرندگان پیام‌ها نمی‌خواهند پیام را بخوانند. اغلب، گیرنده نمی‌خواهد به پیام پاسخ دهد. از این رو، این مقاله به جزئیات توضیح داده است که چگونه می‌توانید پیام‌ها را بدون اطلاع فرستنده بخوانید. شما می‌توانید رسید خواندن را غیرفعال کنید، پیام را بدون باز کردن پیش‌نمایش کنید، از دستگاه دیگری بخوانید، یا از برنامه شخص ثالثی برای پنهان کردن تیک آبی واتساپ استفاده کنید. همچنین، به سه تصورات نادرست رایج در مورد خواندن پیام‌های واتساپ بدون اطلاع فرستنده پرداخته است.

 

شبکه اجتماعی چیست؟معرفی 10 شبکه‌ اجتماعی محبوب

 

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *