جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام

برای جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام، فقط باید نکات مربوط به  امنیت و فضای مجازی تلفن همراه را دنبال کنید. نکات بسیار ساده ای که احتمال هک شدن اکانت اینستاگرام شما را تا حد زیادی کاهش می دهد و باعث ماندگاری اطلاعات گوشی شما می شود.

البته لازم به ذکر است که هک تنها یکی از مواردی است که امنیت صفحه اینستاگرام شما را تهدید می کند. موارد دیگری مانند غیرفعال شدن، گزارش شدن، از دست دادن اطلاعات صفحه و غیره نیز ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. قبلا در مقاله جلوگیری از هک گوشی این موارد را به طور کامل شرح داده ایم. برای بررسی نکات امنیتی صفحه اینستاگرام ما را در مقاله زیر دنبال کنید.

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام

 

یک رمز عبور قوی انتخاب کنید

داشتن رمز عبور قوی برای جلوگیری از هک شدن اینستا کمک زیادی به افزایش امنیت صفحه مجازی می کند. با افزایش تعداد اکانت های اینستاگرام، تعداد هکرها نیز افزایش می یابد. اما مقصر شماره یک در هک کردن یک حساب کاربری رمز عبور ضعیف است.

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن رمز عبور قوی، استفاده از رمز عبور خودکار یا مدیریت رمز عبور است. با استفاده از این سرویس که یکی از سرویس های گوگل است می توانید رمز عبور قوی بسازید. برای استفاده از این سرویس هنگام وارد کردن رمز، گزینه Generate password را انتخاب کنید. همچنین استفاده از رمز عبور منحصر به فرد برای هر حساب، احتمال هک شدن حساب را کاهش می دهد. زیرا دسترسی هکرها به اطلاعات شما را دشوار می کند.

 

تأیید صحت دو مرحله‌ای را فعال کنید

با فعال سازی تاییدیه دو مرحله ای اینستاگرام، علاوه بر رمز عبوری که برای اکانت خود تنظیم و وارد می کنید، باید با استفاده از کدهای بازیابی ارائه شده توسط خود اینستاگرام، مرحله دیگری را نیز طی کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید.

این فرآیند دو مرحله ای وارد کردن رمز عبور، هک کردن حساب شما را برای هکرها دشوار یا غیرممکن می کند. امکان فعال سازی رمز دو مرحله ای با دو روش SMS و Google Authenticator وجود دارد. برای فعال سازی این امکان می توانید از مقاله فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستا کمک بگیرید.

 

ساخت ایمیل ایمن و مطمئن

یکی از راه های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام داشتن یک ایمیل امن است. تصور کنید که اکانت اینستاگرام شما به همراه سایر اکانت های مجازی شما به ایمیل شما متصل است. در این صورت، اگر شخصی به ایمیل شما دسترسی پیدا کند، می تواند به تمام حساب های مجازی شما دسترسی داشته باشد.

شاید جالب باشد بدانید که در طی یک نظرسنجی مشخص شد که 22٪ از کاربران گفته اند که حساب های آنلاین آنها حداقل یک بار هک شده است. این در حالی است که 14 درصد افراد گفته اند که حساب کاربری آنها بیش از یک بار هک شده است.

اگر پس از شنیدن این آمار نگران ایمیل و سایر حساب‌های خود هستید، می‌توانید با فعال کردن تأیید اعتبار دو مرحله‌ای برای ایمیل خود، دست هکرها را از حساب‌های مجازی خود کوتاه کنید.

 

قطع ارتباط فیسبوک از اینستاگرام

بسیاری از افراد از حساب فیسبوک خود برای ورود به اینستاگرام و سایر حساب ها استفاده می کنند. اگر اطلاعات اکانت فیسبوک شما لو رفته باشد، برای یک هکر کار سختی نیست که تمام اکانت های فیسبوک شما را در یک چشم به هم زدن هک کند. بنابراین، اطلاعات جداگانه ای را برای هر حسابی که دارید ثبت کنید. این شما را از مشکلات احتمالی نجات می دهد.

 

از VPN امن استفاده کنید

برنامه های فیلترشکن یا VPN با رمزگذاری ترافیک اینترنت و مخفی کردن آدرس IP شما، حریم خصوصی شما را در فضای سایبری فراهم می کنند. اگر در حین مرور اینستاگرام از Wi-Fi عمومی استفاده می کنید، VPN برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام ضروری است.

 

عدم اجازه دسترسی اپ های جانبی به اینستاگرام

بسیاری از افراد از اینستاگرام به عنوان یک حساب مجاز برای ورود به برنامه های دیگر، از جمله بازی ها و برنامه های ویرایش عکس، استفاده می کنند. حتی اگر هفته‌ها و ماه‌ها از آن برنامه‌های جانبی استفاده نکنید، آنها همچنان به اطلاعات حساب شما دسترسی خواهند داشت و اگر پایگاه داده آنها هدف قرار گیرد، اطلاعات شما نیز مشخص خواهد شد.

غیرفعال کردن دسترسی برنامه های خارجی به اینستاگرام یکی از اقدامات مهم برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به نسخه وب حساب اینستاگرام خود مراجعه کنید.
  • روی دایره کوچکی که عکس نمایه شما در آن قرار دارد کلیک کنید.
  • گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
  • مراحل قطع دسترسی برنامه های جانبی
  • گزینه Apps and Websites را انتخاب کنید.
  • لیست برنامه هایی را که از طریق Insta وارد کرده اید پیدا کنید و برنامه هایی را که مورد تایید شما نیستند حذف کنید.

 

نادیده گرفتن پیام دریافتی از حساب ناشناس

افتادن در دام فیشینگ کلاهبرداران مجازی بسیار آسان است. بنابراین اگر پیامی از افراد ناشناس دریافت کردید که دارای پیوند است، هرگز روی پیوند کلیک نکنید و اگر حساب مشکوکی شما را دنبال کرد، بلافاصله آن را حذف و مسدود کنید.

 

استفاده نکردن از پلتفرم‌های مختلف برای مشاهده پست‌ها

مقالات آنلاین اغلب دارای ویدیوها و تصاویری هستند که می‌توانید روی آنها کلیک کنید تا به پست اصلی در اینستاگرام منتقل شوید. مراقب این نوع لینک ها باشید، هکرها گاهی صفحات لاگین اینستاگرام جعلی را برای یافتن رمز عبور شما راه اندازی می کنند. اگر احساس می کنید وب سایتی که در حال مرور آن هستید مشکوک است، روی هیچ پیوندی کلیک نکنید و به هیچ وجه اطلاعات حساب اینستاگرام خود را وارد نکنید.

 

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *