تلگرام ادز چیست + نحوه ایجاد آگهی در Telegram Ads

تلگرام ادز چیست + نحوه ایجاد آگهی در Telegram Ads

تلگرام ادز یک فرصت بی‌نظیر برای تمامی کانال‌های واجد شرایط ایجاد کرده است تا تبلیغات خود را در سایر کانال‌های تلگرامی نمایش دهند. با پرداخت هزینه، می‌توانید تبلیغات خود را در هر کانالی، حتی کانال‌های رقیب، نمایش داده و به مخاطبان آن کانال‌ها دسترسی پیدا کنید.

استفاده از تلگرام ادز بسیار ساده است و تنها چالش موجود برای کاربران ایرانی، مسئله پرداخت هزینه است که در این مقاله از ویفالو به راهکارهای عملی برای آن پرداخته می‌شود.

 

ویژگی‌های Telegram Ads

تلگرام ادز با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی و تبلیغات فراهم کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان ایجاد و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی.

قابلیت تنظیم بودجه مورد نیاز برای تبلیغات.

هدف‌گذاری دقیق برای نمایش تبلیغات به مخاطبین مورد نظر.

نظارت و تحلیل دقیق بر عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی.

جلب توجه و افزایش وفاداری کاربران به برند.

گسترش دایره دسترسی به مخاطبین جدید.

تسهیل در آشنایی کاربران با محصولات و خدمات برند.

ایجاد انگیزه برای تعامل بیشتر کاربران با تبلیغات.

 

مزایای تلگرام ادز چیست؟مزایای تلگرام ادز چیست؟

استفاده از Telegram Ads با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد پلتفرم و تعداد کاربران رو به رشد آن، طیف وسیعی از مزایا را ارائه می‌دهد. برخی از این مزایا عبارتند از:

تلگرام میلیون‌ها کاربر فعال در سراسر جهان دارد که می‌تواند مخاطبان قابل توجهی را برای کمپین‌های تبلیغاتی شما فراهم کند.

کانال‌ها و گروه‌های تلگرام به علایق یا موضوعات خاصی توجه می‌کنند که به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا کمپین‌های خود را به طور مؤثرتری هدف‌گیری کنند.

کاربران تلگرام معمولا بسیار فعال و تعاملی هستند و پیام‌های درون گروه‌ها یا کانال‌ها بازدید یا ویوی بیشتری می‌گیرند.

امکان استفاده از انواع رسانه‌ها از جمله متن، تصویر، ویدئو، استیکر و گیف که اثربخشی تبلیغات را افزایش می‌دهد.

با ویژگی‌هایی مانند ربات‌ها و دکمه‌های درون خطی، تبلیغات تلگرام می‌تواند بسیار تعاملی باشد و کمپین‌های بازاریابی جذاب‌تری را فراهم کند.

تلگرام در چت‌های شخصی تبلیغات ندارد، به این معنی که تبلیغات فقط در کانال‌ها یا گروه‌هایی یافت می‌شوند که کاربران خودشان انتخاب کرده‌اند.

ابزارهای لازم برای اندازه‌گیری اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی در دسترس تبلیغ‌دهندگان قرار دارد که به ارزیابی دقیق نتایج کمک می‌کند.

بسته به روش انتخابی تبلیغات، هزینه‌ها می‌تواند در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها کمتر باشد.

 

شرایط کانال‌ها برای اجرای تلگرام ادز چیست؟

پلتفرم Telegram Ads ابزاری قدرتمند برای ایجاد آگهی‌های تبلیغاتی در کانال‌های عمومی با بیش از ۱۰۰۰ مشترک است. با استفاده از این ابزار می‌توانید به‌راحتی تبلیغات خود را مدیریت کرده، بودجه را تعیین کنید، مکان نمایش تبلیغات را انتخاب کنید و بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشید.

 

نحوه استفاده از تلگرام ادز

ورود به سیستم تلگرام ادز: برای شروع ایجاد تبلیغات در پلتفرم Telegram Ads، ابتدا باید وارد سیستم شوید. برای این کار به یک حساب تلگرام نیاز دارید. اگر هنوز حساب کاربری ندارید، می‌توانید به‌راحتی برنامه را دانلود کرده و ثبت‌نام کنید. سپس شماره تلفن حساب خود را در صفحه ورود وارد کنید و بلافاصله یک پیام تایید ورود به پلتفرم در اکانت تلگرام خود دریافت خواهید کرد.

 

انتخاب یک حساب کاربری: پس از ورود به سیستم، می‌توانید گزینه حساب شخصی (Personal Account) یا ایجاد سازمان (Creating an Organization) را انتخاب کنید. سازمان‌ها بر اساس گروه‌ها و کانال‌های تلگرام ساخته شده‌اند. انتخاب گزینه سازمان، گروه یا کانال شما را به‌عنوان یک سازمان ایجاد می‌کند و به همه ادمین‌های آن‌ها توانایی مدیریت تبلیغات ایجاد شده توسط سازمان را می‌دهد. تنها مالک گروه یا کانال مجاز به ایجاد سازمان برای آن است.

 

پلتفرم تبلیغات تلگرام این امکان را به شما می‌دهد که به‌طور همزمان به چندین سازمان و همچنین حساب تبلیغاتی شخصی خود وارد شوید. برای جابجایی بین حساب‌ها، کافی است روی نام خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و گزینه «Switch to…» را از منو انتخاب کنید.

 

ایجاد آگهی جدید: پس از ورود به سیستم، می‌توانید روی ایجاد آگهی جدید (Create a new Ad) کلیک کنید تا شروع به طراحی یک آگهی تبلیغاتی کنید یا مدیریت بودجه (Manage Budget) را برای افزودن وجوه به حساب خود انتخاب نمایید.

 

چگونه می‌توان در تلگرام ادز آگهی ایجاد کرد؟مزایای تلگرام ادز چیست-ویفالو

برای شروع ساخت آگهی خود روی «Create a new Ad» کلیک کنید. پس از آن با صفحه زیر رو به رو می‌شوید که باید فیلدهای خالی را پر نمایید.

در Telegram Ads تنها می‌توانید متن آگهی و لینک خود را بگذارید و امکان نمایش فیلم، عکس یا حتی لینک سایر سایت‌ها را ندارید. در ادامه ساختار این صفحه را بررسی می‌کنیم.

 

Ad title: اولین فیلدی که باید آن را پر کنید، Ad title یا همان عنوان/نام آگهی است. این نام در جایی نمایش داده نمی‌شود. بیشتر برای پیگیری آمار تبلیغ برای خودتان کاربرد دارد.

 

Ad Text: بخش بعدی که مهم‌ترین بخش تبلیغات به شمار می‌رود، Ad Text یا متن آگهی است. این متن می‌تواند حداکثر ۱۶۰ کاراکتر باشد. بهتر است این متن شامل یک قلاب برای جذب مخاطب و یک کال تو اکشن باشد.

 

URL you want to promote: در این قسمت شما باید لینک دلخواه خود را وارد کنید. همه لینک‌های موجود در قسمت Text و URL باید با فرمت me/link باشند یا به یک کانال، پست یا ربات در تلگرام لینک داده شوند. لینک به سایت‌های خارجی مجاز نیست. بسته به هدف تبلیغ خود می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید. هنگامی‌که با هدف افزایش ممبر به یک کانال لینک می‌دهید گزینه View Channel برای کاربران در کنار آن‌ها نمایش داده می‌شود.

 

Initial Status: مدت زمانی طول می‌کشد تا تلگرام تایید کند که تبلیغ شما با قوانین آن مغایر نیست. گزینه Active مشخص می‌کند که آیا بلافاصله پس از تایید تلگرام، آگهی شما نمایش داده شود یا On Hold یعنی منتظر فعال‌سازی توسط شما بماند. در مورد اول شما می‌توانید فقط تاریخ پایان تبلیغ (set end date) و در گزینه On Hold می‌توانید تاریخ پایان و شروع آگهی (set start date) را تعیین کنید.

 

تغییر زمان آگهی در تلگرام ادز

با توجه به اینکه ممکن است زمان تایید تلگرام برای نمایش آگهی شما مناسب نباشد، پیشنهاد می‌شود از گزینه “On Hold” استفاده کنید. این گزینه به شما امکان می‌دهد که زمان شروع نمایش آگهی را خودتان تعیین کنید.

 

ایجاد تبلیغات در تلگرام ادز

Target Specific Channels

در این فیلد، نام کانال‌هایی که می‌خواهید تبلیغتان در آن‌ها نمایش داده شود را تایپ کنید. اگر تبلیغ را در چندین کانال به‌طور همزمان نمایش دهید، تلگرام آمار دقیقی از میزان کلیک‌ها و تعداد مخاطبانی که از هر کانال به کانال شما پیوسته‌اند، ارائه نمی‌دهد.

CPM in Ton

این بخش مربوط به بودجه شما است. CPM به معنای تعیین مبلغی است که به ازای هر هزار نمایش به تلگرام پرداخت می‌کنید. می‌توانید با مبلغ ۰.۱ Toncoin شروع کنید، زیرا رقابت در تبلیغات تلگرام فعلا پایین است.

Daily Views Limit per User

در این بخش، تعداد دفعاتی که هر کاربر تبلیغ شما را در روز مشاهده می‌کند را مشخص کنید. اگر محدودیت یک بار در روز را برای هر کاربر تعیین کنید و تبلیغ خود را در چندین کانال نمایش دهید، کاربران این تبلیغ را تنها در یک کانال در روز مشاهده خواهند کرد.

Initial Budget in Ton

میزان بودجه کل تبلیغ را در این قسمت وارد کنید.

Daily Budget in Ton

حداکثر بودجه‌ای که می‌خواهید در هر روز خرج شود را تعیین کنید.

 

نحوه پرداخت هزینه تبلیغات تلگرام ادز

پرداخت هزینه تلگرام ادز با رمزارز Toncoin امکان‌پذیر است. حداقل CPM برای یک پیام تبلیغی ۰.۱ Toncoin است. شما به بودجه کل حداقل ۲۰ Toncoin نیاز دارید تا بتوانید تبلیغات تلگرام را انجام دهید. بهتر است ۲۱ Toncoin خریداری کنید که با کم شدن کارمزد از آن همچنان قادر به اجرای تبلیغات باشید.

 

برای افزایش بودجه آگهی، آن را باز کنید یا از صفحه اصلی خود روی قسمت “Current Budget” کلیک کنید. می‌توانید CPM را از فیلد “CPM” تغییر دهید و بودجه را از تب “Budget” افزایش دهید. این تب همچنین حاوی تاریخچه تراکنش‌های آگهی است که هزینه‌های آگهی و هرگونه افزایش بودجه را نشان می‌دهد.

 

کاهش بودجه آگهی پس از ارسال امکان‌پذیر نیست. بهتر است از “ایجاد آگهی مشابه” استفاده کنید و یک آگهی جدید با بودجه کمتر ارسال کنید. برای حذف آگهی قبلی روی “Delete Ad” ضربه بزنید تا وجوه باقیمانده به بودجه کلی شما بازگردانده شود.

 

سایر ویژگی‌های تلگرام ادزسایر ویژگی‌های تلگرام ادز-ویفالو

هنگامی که تبلیغ شما ایجاد شد، نمی‌توانید پارامترهای هدف‌گذاری شده آن را تغییر دهید. اما می‌توانید از گزینه “Create similar ad” برای ایجاد سریع آگهی جدید با همان پارامترها استفاده کنید. این گزینه یک الگوی جدید با همان محتوا را باز می‌کند تا بتوانید به‌سرعت یک نسخه جدید از آگهی قبلی بسازید.

 

اگر برای اولین بار است که در تلگرام ادز تبلیغ ایجاد می‌کنید، ممکن است هنوز پولی در حساب خود نداشته باشید. برای افزایش موجودی در حساب خود روی “Add Funds” کلیک کنید. اگر بودجه کافی برای تبلیغات در حساب شما وجود نداشته باشد، آگهی به‌عنوان پیش‌نویس ذخیره می‌شود تا بتوانید بعدا آن را منتشر کنید.

 

برای ایجاد تغییرات در محتوا و CPM، افزایش بودجه یا مشاهده آمار، روی هر یک از تبلیغات خود در صفحه اصلی کلیک کنید. عنوان، متن و URL آگهی را می‌توانید در هر زمانی به‌روزرسانی کنید. برای مشاهده پیش‌نمایش متن آگهی خود در کانال، روی “Preview Ad” کلیک کنید.

 

معنی وضعیت‌های مختلف تبلیغات تلگرام ادز چیست؟

پس از ارسال آگهی در تلگرام ادز، می‌توانید وضعیت آن را در صفحه اصلی حساب خود مشاهده کنید. هر آگهی می‌تواند یکی از وضعیت‌های زیر را داشته باشد:

Stopped: این وضعیت پیش‌فرض برای تمامی تبلیغات جدید بدون بودجه است. همچنین زمانی که بودجه آگهی به پایان برسد، این وضعیت نشان داده می‌شود.

In Review: محتوای تبلیغات در حال بررسی است. تیم تلگرام محتوای آگهی را قبل از نمایش در کانال‌ها بررسی می‌کند. این بررسی ممکن است از چند دقیقه تا چند روز طول بکشد.

Declined: در این وضعیت تبلیغ شما باید قبل از نمایش تغییر کند. برای مشاهده توضیحات و دستورالعمل‌های لازم، آگهی خود را باز کنید.

Active: تبلیغ شما فعال است و متن آگهی با توجه به پارامترهای تعیین شده در تلگرام نمایش داده می‌شود.

On Hold: شما تبلیغ را موقتا متوقف کرده‌اید، اما هر زمان که بخواهید، آماده است تا دوباره فعال شود.

 

آمار تبلیغات در تلگرام ادز

در برگه «Statistics»، می‌توانید نمای کلی از تبلیغات خود مانند تاریخ ایجاد، CPM، بودجه و بازدیدهای کلی را مشاهده کنید. همچنین نموداری دقیق از بازدیدهای آگهی و تعداد دفعاتی که کاربر پس از مشاهده تبلیغ به کانال شما پیوسته یا ربات را راه‌اندازی کرده است، در دسترس است. این نمودار می‌تواند در بازه‌های زمانی مختلف مانند چند دقیقه‌ای یا چند روزه نمایش داده شود.

 

چگونه مانع نمایش تبلیغات تلگرام ادز در کانال خود شویم؟

تنها کانال‌هایی که به سطح ۵۰ (لول ۵۰) رسیده‌اند می‌توانند نمایش تبلیغات تلگرام در کانال خود را متوقف کنند. رسیدن به لول ۵۰ در تلگرام نیازمند بوست شدن کانال توسط ۵۰ اکانت تلگرام پرمیوم است که به‌صورت طبیعی راهی طولانی و زمان‌بر است.

 

برای افزایش لول کانال تلگرام خود، می‌توانید بوست تلگرام خریداری کنید. خرید بوست کانال تلگرام علاوه بر افزایش لول کانال، به شما امکان قرار دادن استوری در تلگرام را نیز می‌دهد. شما می‌توانید این سرویس را از سایت معتبر فالووران تهیه کنید تا از خدمات پشتیبانی آن نیز بهره‌مند شوید.

 

نکات مهم در تلگرام ادز

تلگرام ادز ابزاری قدرتمند برای تبلیغات در تلگرام است و به کسب‌وکارها و برندها فرصتی بی‌نظیر برای ارتباط با مخاطبان هدف خود در یک محیط بسیار جذاب و تعاملی ارائه می‌دهد. تبلیغات تلگرامی می‌تواند ابزار قدرتمندی برای تبلیغ برند شما، گسترش دامنه دسترسی و به دست آوردن نتایج معنادار باشد.

 

برای موفقیت در تبلیغات تلگرام، تعیین اهداف روشن، درک مخاطبان هدف، استفاده از کانال‌ها و گروه‌های مناسب، ایجاد تبلیغات جذاب، اجرای تبلیغات هدفمند، نظارت و بهینه‌سازی کمپین‌ها و استفاده از چت‌بات‌ها اهمیت دارد. همچنین، مطمئن شوید که پیام‌های واضح و تاثیرگذار با فراخوان به اقدام قانع‌کننده ایجاد کنید و ثبات برند را حفظ کنید. محتوای خود را متناسب با مخاطبان کانال تنظیم کنید و تست‌های A/B را با فرمت‌های تبلیغاتی مختلف اجرا کنید و داده‌های عملکرد را برای بهترین نتایج تجزیه‌وتحلیل کنید.

 

تلگرام پرمیوم چیست و چه قابلیت هایی دارد؟ راهنمای کامل

 

بازیابی پیام‌های حذف‌ شده در تلگرام راهنمای جامع

 

راه‌حل‌های رفع مشکل نداشتن صدا در استوری‌های تلگرام

 

نحوه فعال‌سازی ویدیو کال تلگرام در سیستم‌عامل‌های مختلف+رفع مشکلات ویدیو کال

 

آموزش گذاشتن استوری در تلگرام + ویژگی استوری تلگرام

 

خروج از گروه تلگرام بدون نوتیفکیشن یا اطلاع‌رسانی

 

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *